Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
W ciągu 90 dni od otrzymania pożyczki należy wydatkować pożyczkę zgodnie z celem na jaki została udzielona.
Pośrednik Finansowy na wniosek Pożyczkobiorcy może wyrazić zgodę na przesunięcie wydatków – zmiany harmonogramu zakupów (harmonogramu rzeczowo-finansowego – załącznik nr 1), maksymalnie o kolejne 90 dni, a wprowadzenie takiej zmiany wymaga aneksu do umowy pożyczki.
Pożyczkobiorca zobowiązany jest do przedłożenia Pośrednikowi Finansowemu sprawozdania z wykorzystania uruchomionych środków, czyli faktury za zakupione towary i usługi, umowy kupna-sprzedaży, rachunki lub inne dokumenty potwierdzające poniesione wydatki i koszty. Do wymienionych dokumentów należy dołączyć, jeśli płatność była w formie bezgotówkowej, potwierdzenie transakcji z konta.
W przypadku zakupu sprzętu używanego, który nie jest towarem handlowym należy obowiązkowo dołączyć deklarację dot. sprzętu używanego (deklaracja).
Jeśli chodzi o umowę kupna-sprzedaży to w treści umowy musi być wyraźnie zapisane jaka była forma płatności za towar/usługę, ponadto przy zakupie powyżej 1000 zł należy opłacić podatek 2% od czynności cywilno-prawnych PCC-3 i dowód zapłaty należy również dostarczyć.
Transakcja powyżej 15 tys. zł musi być dokonana w formie bezgotówkowej.