Partnerzy projektu:



Zasięg terytorialny:
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest umożliwienie zwiększenia możliwości zatrudnienia 128 Uczestników Projektu z terenu Województwa Świętokrzyskiego co w efekcie końcowym doprowadzi do powstania i zapewnienia funkcjonowania przez min. 12 miesięcy (w okresie 03.2022-06.2023) 108 mikroprzedsiębiorstw (które wygenerują min. 3 miejsca pracy) założonych przez ludzi młodych do 29 roku życia.
Informacje ogólne o projekcie:
Agencja Rozwoju Regionalnego w Starachowicach (Lider projektu) w partnerstwie z Podkarpacką Agencją Konsultingowo Doradczą sp. z o.o.zapraszają do udziału w nowym projekcie oferującym dotację na uruchomienie działalności gospodarczej pt. ”FIRMA Z POWER’em”.
Projekt „FIRMA Z POWER’em” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Projekt będzie realizowany na podstawie umowy z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach, pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej w ramach PO WER 2014-2020.
Główne działania:
- Ocena predyspozycji kandydatów do projektu
- Wsparcie szkoleniowe grupowe przed rozpoczęciem działalności gospodarczej dla 128 Uczestników Projektu.
- Wsparcie eksperckie przy opracowywaniu Biznes Planów.
- Udzielenie środków finansowych na przedsiębiorczość dla 108 Uczestników Projektu w wysokości 23.050,00 zł.
- Wsparcie pomostowe finansowe do wysokości 2.800 zł netto za 1 miesiąc dla 108 Uczestników Projektu przez okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.
Główne rezultaty:
- liczba utworzonych miejsc pracy w ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie Działalności Gospodarczej - 108,
- powstanie 108 mikroprzedsiębiorstw oraz utworzenie 3 dodatkowych miejsc pracy.
Uczestnicy projektu:
Grupę docelową stanowi 128 (w tym 70 kobiet) osób biernych zawodowo lub bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy w wieku 18-29 lat z Województwa Świętokrzyskiego (osoby fizyczne, które zamieszkują lub uczą się na obszarze woj. świętokrzyskiego w rozumieniu Kodeksu cywilnego). W szczególności będą to osoby z grup w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. osoby z kategorii NEET (zgodnie z definicją osoby z kategorii NEET przyjętą w PO WER 2014-2020), osoby z niepełnosprawnościami, kobiety, osoby o niskich kwalifikacjami, osoby odchodzące z rolnictwa, imigranci i reemigranci zamierzający rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej.
Dokumenty rekrutacyjne:
Formularz rekrutacyjny wraz z załącznikami należy składać osobiście w biurach projektu lub za pośrednictwem poczty bądź przesyłki kurierskiej zgodnie z zapisami regulaminu rekrutacji.
Wszelkie modyfikacje formularza rekrutacyjnego będą skutkować odrzuceniem wniosku.
- Formularz rekrutacyjny (DOCX) - pobierz
- Oświadczenie o zamieszkaniu/braku uczestnictwa w innym projekcie aktywizacji zawodowej/wykształceniu - pobierz
- Oświadczenie o posiadaniu statusu reemigranta/imigranta (jeśli dotyczy) - pobierz
- Oświadczenie o posiadaniu statusu osoby z kategorii NEET (zgodnie z definicją osoby z kategorii NEET przyjętą w PO WER 2014-2020) (jeśli dotyczy)- pobierz
- Oświadczenie o zamiarze odejścia z rolnictwa (jeśli dotyczy) - pobierz
Pozostałe dokumenty rekrutacyjne
- Regulamin rekrutacji - kliknij tutaj
- Karta oceny formalnej formularza rekrutacyjnego - kliknij tutaj
- Karta oceny merytorycznej formularza rekrutacyjnego - kliknij tutaj
- Formularz diagnozy potrzeb szkoleniowych - kliknij tutaj
- Karta oceny predyspozycji kandydata - kliknij tutaj
- Opis sektorów wykluczonych z możliwości ubiegania się o otrzymanie wsparcia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18.12.2013 - kliknij tutaj
- Wzór umowy szkoleniowej - kliknij tutaj
- Oświadczenie o ochronie danych osobowych (do wypełnienia w pierwszym dniu szkolenia) - kliknij tutaj
- Oświadczenie o statusie UP w chwili przystąpienia do projektu (do wypełnienia w pierwszym dniu szkolenia) - kliknij tutaj
- Wzór wniosku do ZUS (druk US-7) (w przypadku osób biernych zawodowo lub bezrobotnych niezrejestrowanych w PUP) - kliknij tutaj
- Przykład wypełnienia druku US-7 - kliknij tutaj
Pozostałe dokumenty rekrutacyjne:
Dokumenty dotyczące przyznawania wsparcia finansowego:
Wszelkie modyfikacje formularza będą skutkować odrzuceniem wniosku.
- Formularz biznes planu - kliknij tutaj
- Zbiór oświadczeń do biznes planu - kliknij tutaj
Pozostałe dokumenty dotyczące przyznawania wsparcia finansowego:
- Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Karta oceny formalnej biznes planu - kliknij tutaj
- Karta oceny merytorycznej biznes planu - kliknij tutaj
- Umowa o udzielenie wsparcia finansowego - kliknij tutaj
- Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Karta oceny formalnej i merytorycznej wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Umowa o udzielenie finansowego wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Standardy oceny biznes planów - kliknij tutaj
- Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - kliknij tutaj
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - kliknij tutaj
- Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne - kliknij tutaj
- Zestawienie planowanych wydatków wg biznes planu - kliknij tutaj
- W przypadku osób z niepełnosprawnościami biorących udział w projekcie dodatkowo obligatoryjne jest złożenie oświadczenia o nie korzystaniu równolegle z dwóch różnych źródeł na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego, związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe - kliknij tutaj
Pozostałe dokumenty dotyczące przyznawania wsparcia finansowego:
Wkład własny:
Biura projektu:
Biuro Agencji Rozwoju Regionalnego
ul. Mickiewicza 1a, 27-200 Starachowice,
adres e-mail: farr@farr.pl, tel. 41 274-46-90,
biuro czynne od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-14.00.
Biuro Podkarpackiej Agencji Konsultingowo Doradczej sp. z o.o.
ul. 1 Maja 49, 26-110 Skarżysko-Kamienna,
adres e-mail: tsp@pakd.pl, tel. 510-931-343,
biuro czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-12.00.
Punkty rekrutacyjne:
Dodatkowe informacje
Nie wymagamy wkładu własnego!
W obecnym projekcie zniesiono wymóg utraty pracy z powodu COVID-19 !
Udział w projekcie jest bezpłatny!