Partnerzy projektu:
Zasięg terytorialny:
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest powstanie i funkcjonowanie przez min. 12 miesięcy (w okresie 04.2022 - 06.2023) – 100 mikroprzedsiębiorstw (które wygenerują min. 10 miejsc pracy), co w części przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego Priorytetu Inwestycyjnego – zwiększenia liczby mikroprzedsiębiorstw tworzonych przez osoby bezrobotne i bierne zawodowo.
Cel osiągnięty zostanie poprzez udzielenie kompleksowego wsparcia 120 Uczestnikom Projektu: szkolenia oraz wsparcie eksperckie, dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej, wsparcie pomostowe finansowe.
Informacje ogólne o projekcie:
Projekt „Samozatrudnienie Twoją Szansą” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014-2020.
Projekt jest realizowany w ramach Osi Priorytetowej 10 Otwarty Rynek Pracy, Działanie 10.4 Rozwój przedsiębiorczości i tworzenie nowych miejsc pracy, Poddziałanie 10.4.1 Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości poprzez zastosowanie instrumentów zwrotnych i bezzwrotnych (projekty konkursowe i pozakonkursowe) na podstawie umowy z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach.
Projekt realizowany jest przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Starachowicach (Lider projektu) w partnerstwie z Podkarpacką Agencję Konsultingowo Doradczą sp. z o.o.
Główne działania:
- Ocena predyspozycji kandydatów do projektu.
- Wsparcie szkoleniowe grupowe przed rozpoczęciem działalności gospodarczej dla 120 Uczestników Projektu.
- Wsparcie eksperckie przy opracowywaniu Biznes Planów.
- Udzielenie środków finansowych na przedsiębiorczość dla 100 Uczestników Projektu.
- Wsparcie pomostowe udzielane w postaci finansowej w wysokości do 1495 zł netto na m-c na 1 Uczestnika Projektu przez:
- 9 miesięcy (I ,II i III kwartał działalności gospodarczej) dla 90 Uczestników Projektu,
- 12 miesięcy (IV kwartał działalności gospodarczej) dla 10 Uczestników Projektu, którzy zatrudnili pracowników.
W przypadku większej ilości Uczestników Projektu zatrudniających pracowników wprowadzone zostanie kryterium preferujące Uczestników Projektu, których firmy wygenerują więcej miejsc pracy w przeliczeniu na etaty.
Główne rezultaty:
- Liczba utworzonych miejsc pracy w ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie działalności gospodarczej - 100.
- Powstanie 100 mikroprzedsiębiorstw oraz utworzone zostanie 10 dodatkowych miejsc pracy.
Uczestnicy projektu:
Grupę docelową stanowić będzie wyłącznie 120 (w tym 66 kobiet) osób w wieku 30 lat i więcej (od dnia 30 urodzin), które uczą się lub zamieszkują na obszarze województwa świętokrzyskiego w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej należące do jednej z poniższych grup:
- osoby bezrobotne, poszukujące pracy (pozostające bez zatrudnienia) i bierne zawodowo, znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby po 50 roku życia, z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotne, niskowykwalifikowane,
- osoby sprawujące opiekę nad osobą niesamodzielną oraz powracające na rynek pracy po zakończonym okresie sprawowania opieki,
- imigranci (w tym osoby polskiego pochodzenia) i reemigranci,
- bezrobotni mężczyźni w wieku 30-49 lat
- osoby bezrobotne, poszukujące pracy (pozostające bez zatrudnienia) lub bierne zawodowo (w tym zarejestrowane w Powiatowym/Miejskim Urzędzie Pracy jako bezrobotne), które utraciły zatrudnienie po 1.03.2020r. wskutek pandemii COVID-19.
Dokumenty rekrutacyjne:
Formularz rekrutacyjny wraz z załącznikami należy składać osobiście w biurach projektu lub za pośrednictwem poczty bądź przesyłki kurierskiej zgodnie z zapisami regulaminu rekrutacji.
Wszelkie modyfikacje formularza rekrutacyjnego będą skutkować odrzuceniem wniosku.
- Formularz rekrutacyjny (DOCX) - pobierz
- Oświadczenie o zamieszkaniu - pobierz
- Oświadczenie o wykształceniu - pobierz
- Oświadczenie o braku uczestnictwa w innym projekcie aktywizacji zawodowej - pobierz
- Oświadczenie o statusie na rynku pracy (jeśli dotyczy) - pobierz
- Oświadczenie o statusie osoby sprawującej opiekę (jeśli dotyczy) - pobierz
- Oświadczenie o utracie pracy z powodu COVID 19 (jeśli dotyczy) - pobierz
- Oświadczenie o posiadaniu statusu reemigranta (jeśli dotyczy) - pobierz
Pozostałe dokumenty rekrutacyjne:
- Regulamin rekrutacji z dnia 08.03.2022 /NOWY/- kliknij tutaj
- Karta oceny formalnej formularza rekrutacyjnego - kliknij tutaj
- Karta oceny merytorycznej formularza rekrutacyjnego - kliknij tutaj
- Formularz diagnozy potrzeb szkoleniowych - kliknij tutaj
- Karta oceny predyspozycji kandydata - kliknij tutaj
- Opis sektorów wykluczonych z możliwości ubiegania się o otrzymanie wsparcia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18.12.2013 - kliknij tutaj
- Wzór umowy szkoleniowej - kliknij tutaj
- Deklaracja uczestnictwa - kliknij tutaj
- Oświadczenie o danych osobowych (do wypełnienia w pierwszym dniu szkolenia) - kliknij tutaj
- Wzór wniosku do ZUS (druk US-7) (w przypadku osób biernych zawodowo lub bezrobotnych niezrejestrowanych w PUP) - kliknij tutaj
- Przykład wypełnienia druku US-7 - kliknij tutaj
Dokumenty dotyczące przyznawania wsparcia finansowego:
Dokumenty dotyczące przyznawania wsparcia finansowego:
Wszelkie modyfikacje formularza będą skutkować odrzuceniem wniosku.
- Formularz biznes planu - kliknij tutaj
- Zbiór oświadczeń do biznes planu - kliknij tutaj
Pozostałe dokumenty dotyczące przyznawania wsparcia finansowego:
- Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym i okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych wraz z zaświadczeniami dokumentującymi jej otrzymanie lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - kliknij tutaj
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - kliknij tutaj
- Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne (NOWE) - kliknij tutaj
- W przypadku osób z niepełnosprawnościami biorących udział w projekcie dodatkowo obligatoryjne jest złożenie oświadczenia o niekorzystaniu równolegle z dwóch różnych źródeł na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego, związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe - kliknij tutaj
- Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Karta weryfikacji formalnej i merytorycznej wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
- Standardy oceny biznes planu - kliknij tutaj
- Karta oceny biznes planu - kliknij tutaj
- Minimalny wzór umowy o wsparcie finansowe - kliknij tutaj
- Minimalny wzór umowy o udzielenie finansowego wsparcia pomostowego - kliknij tutaj
Wkład własny:
Uczestnik projektu będzie zobligowany do wniesienia wkładu własnego w formie wkładu pieniężnego w wysokości min.:
- 8.040,00 zł w przypadku Uczestnika Projektu, który otrzymał 12 miesięczne wsparcie pomostowe,
- 6.030,00 zł w przypadku Uczestnika Projektu, który otrzymał 9 miesięczne wsparcie pomostowe.
Uczestnik Projektu będzie miał możliwość wyboru formy wniesienia wkładu własnego poprzez:
- jednorazowe rozliczenie wydatków inwestycyjnych związanych z działalnością gospodarczą, niezbędnych do uruchomienia firmy, poza otrzymaną w wysokości 23.050,00 zł dotacją lub
- comiesięczne rozliczanie bieżących kosztów związanych z prowadzeniem działalności, poza otrzymanym w wysokości 1.495,00 zł wsparciem pomostowym.
Uczestnicy Projektu będą zobowiązani przedstawić dokumenty księgowe (faktury, rachunki, zapłaty ZUS) wraz z dowodami ich zapłaty potwierdzające wydatkowania wkładu własnego w wysokości określonej w umowie z Uczestnikiem Projektu.
Biura projektu:
Biuro Agencji Rozwoju Regionalnego
ul. Mickiewicza 1a, 27-200 Starachowice
adres e-mail: farr@farr.pl
tel. 41 274 46 90
biuro czynne od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-14.00
Biuro Podkarpackiej Agencji Konsultingowo Doradczej Sp. z o.o.
ul. 1 Maja 49, 26-110 Skarżysko-Kamienna
adres e-mail: tsp@pakd.pl
tel. 510-931-343
biuro czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-12.00
Punkty rekrutacyjne:
- Kielce, ul. Warszawska 21/9
- Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Siennieńska 38
- Krasocin, ul. Spółdzielcza 1
- Pińczów, ul. Batalionów Chłopskich 5
- Sandomierz, ul. ks. Poniatowskiego 2